Tuesday, November 18, 2008

Алатки за мониторинг на медиуми

Ова е тема на која многупати сакав да напишам нешто, посебно имајќи ги в предвид локалните прилики, а денес на ова ме потсети една дискусија на Linkedin. (мислам дека мора да сте логирани за да прочитате).

Имено колегите од запад имаа многу слатка дилема „Has anyone had experience working with MyPRGenie.com? I'm researching Cision, Vocus, MediaAtlas, and Burrelles. Your feedback and responses are greatly appreciated“.

Просто не знаев дали во општо вреди да пишувам пост за ова, имајќи пак ќе кажам в предвид со кој клипинг алатки се служиме во Македонија. Како што повеќето ПР професионалци (под ова подразбирам луѓе кои работат ПР во Македонија) знаат во Македонија има неколку клипинг студија (ако така може да се наречат) кои денес опстојуваат.

И пред 90ти имало клипирање(нормално за други потреби и во други формати) ама претпоставувам дека прв сериозен обид во Македонија за клипинг во форма во кој го знаеме треба да се прогласи оној на институтот Евро Балкан и неговата електронска база написи од весници од раните 90ти па наваму. Потоа се појави Пристоп па Имиџ ПР, па другите... (простете ако некого испуштив ама темата историја на ПР агенции во Македонија ја оставам за друг пост:) )

Методите се различни (ворд докумети, логирање на електронска база со веб интерфејс, ЦД…) но поразително е што наместо напред и дигитализација и посовремени методи, денес најголемите компании во Македонија претежно користат клипинг кој им е испорачан наутро на меил во огромен ворд со инсертирани слики скенови од ЗMB и мерења на квадратен сантиметар зафатнина на веста....

Многумина од компаниите се жалат дека за оваа „поевтина“ варијанта се одлучуваат бидејќи немаат доволно средства да ја платат поскапата „по електронска варијанта“.....

Самиот термин кој се употребува „клипинг“ кажува се. Нема тука мониторинг на медиуми во живо (аудио/ТВ, печат), мониторинг на веб страници, мониторинг на социјални мрежи....
Кај се софтверите за препознавање говор, препознавање текст, АI ...

А нашите колеги се прашуваа што е подобро vocus, cision, myprgenie, dna13, burrellesluce,

...
Мониторингот на медиуми е посебна проблематика на која во Македонија во иднина мора да и се посвети повеќе внимание од стандардното посветено време на „клипинг сервис“. Ова бара ресурси, свест и секако развиени медиуми и нормални односи помеѓу политиката, медиумите, агенциите, компаниите, сопствениците. За посветеното внимание таа ќе врати со податоци кои ќе во овозможи подобро да ја планирате комуникацијата на вашата компанија и ќе ви овозможи да погледнете малку понатаму позади ѕидот на комшијата.
Разгледајте ги линковите можеби ќе ви се допадне нешто можеби можете да си го дозволите.

No comments: